Skjold-klasse

Korvett

Skjoldklassen er dei raskaste marinefartøya i verda. Sjøforsvaret har seks slike fartøy. I fredstid er hovudoppgåva deira å vere til stades og hevde suvereniteten i kystnære farvatn under norsk jurisdiksjon.

Om skjold-klassen

Dei mobile og hurtige fartøya kan delta i søk- og redningsoperasjonar. I tillegg til at dei kan vere raskt på staden, er dei utrusta med elektrooptikk med nettkapasitet (IR-kamera).

Fartøya er òg godt eigna til å støtte spesialstyrkar. Dei kan landsetje styrkane samstundes som fartøya har våpenutrustning til å kunne dekkje landsettingsoperasjonen.

Forsvaret har følgjande seks korvettar:

  • P960 KNM «Skjold»
  • P961 KNM «Storm»
  • P962 KNM «Steil»
  • P963 KNM «Skudd»
  • P964 KNM «Gnist»
  • P965 KNM «Glimt»
Fartøysdata

Produsent

Umoe Mandal (Norge)

dimensjoner

47,5 m (lengde), 13,5 m (breidde), 15 m (maks høgde), 2,5 m (djupgong)

deplasement

273 tonn

Produsent

Åtte NSM overflate missiler, 76mm super rapid kanon, 12,7mm mitraljøser og Mistral luftvernmissiler

besetning

20+ personer

fart

47 knop (transitt), maks 60 knop

Fartøysoversikt

Pennantnr.

Fartøysnavn

Sjøsatt

Tatt ut av tjeneste

Annet

P960

P961

P962

P963

P964

P965

KNM «Skjold»

KNM «Storm»

KNM «Steil»

KNM «Skudd»

KNM «Glimt»

KNM «Gnist»

22.09.1998

30.10.2006

03.05.2007

14.01.2008

29.03.2012

23.10.2012

I aktiv tjeneste

I aktiv tjeneste

I aktiv tjeneste

I aktiv tjeneste

I aktiv tjeneste

I aktiv tjeneste

Prototype frem til 7. august 2008, deretter operativ tjeneste.

Første seriefartøy. I operativ tjeneste fra 20. februar 2008.

livet i 60 knop

Med toppfart på 60 knop gjør Skjold-klassen til verdens raskeste marinefartøy. Fartøyene er konstruert som en slags hybrid mellom luftputebåt og katamaran, kalt «Surface Effect Ship». Skroget er formet som et katamaranskrog, men mellom skrogene er det montert fleksible skjørt. Mellom skjørtene blir det pumpet inn luft, som sørger for overtrykk, slik at skipene vil heve seg over sjøen mer enn oppdriften skulle tilsi. Dette fører til lav motstand fra sjøen, og dermed høyere hastighet. For å oppnå en så lav vekt som mulig, er skipene konstruert i fiberforsterket plast.